Zde si můžete přečíst otevřený dopis, který napsal Aleš do zmíněného servisu.
Zde je odpověď.Na základě odpovědi p.Babiše je třeba trochu poopravit "nešikovné zaměstnance". Jsou to zkrátka standartní normy, které hold musíme zaplatit, jenom by to snad mělo asi na faktuře být uvedeno.
No a zde je vlastní postup jak ho popsal Míra:
Výměna plastových táhel korektoru
Když mně Holfi požádal, abych napsal postup výměny plastových táhel u výškových korektorů, určitě ho nenapadlo, co po mně chce. Raději budu rozebírat celé auto, než něco popisovat. (Ale stejně jsem ho ukecal :o) pozn. Holfi)
Proč jsem vůbec začal uvažovat o výměně táhel? Při nastavování výšky
zadní nápravy jsem přišel na to, že při seřizování objímky mají táhla vůli
odhadem 1 – 2 mm. Už tato vůle způsobovala to, že se výška nedala seřídit v
předepsané toleranci (-7 + 10 mm).
Výměna táhel předpokládá zakoupení 2 táhel a 4 gumiček ( i když mi v
servisu tvrdili, že u každého táhla je jenom jedna gumička, ale nenechal jsem se ukecat a dobře jsem udělal). Cena za obě táhla i se 4 gumičkami do 150 Kč, takže investice celkem nevelká.
Potom je potřeba mít možnost auto zvednout na nějakou rampu, popřípadě mít jámu.
Na heveru by se to asi špatně dělalo, hlavně vepředu, kde se ke korektoru může
hůř.(Samozřejmě, že v nouzi to jde i z heveru - pozn.Holfi ) Z nářadí stačí silnější šroubovák, sikovky nebo jiné větší kleště a trochu
vazelíny.
A teď už konečně jak na to. Začal jsem tím, že jsem najel na nájezdy, auto
nechal v jízdní poloze a zalezl pod auto. Velkým šroubovákem, který jsem zasunul
mezi táhlo a kuličky, na kterých táhlo drží, jsem páčením toto táhlo sundal.
Sundal jsem i gumičky. Vyčistil od špíny, nasadil nové gumičky, vnitřek táhla
jsem lehce namáznul vazelínou a nasadil nejdřív na kuličku od objímky seřizování
výšky. Domáčknul jsem jí pomocí sikovek. Použít jde ale určitě i jiné nářadí,
například svěrka nebo hasák. Potom jsem pomocí násady od kladiva namáčknul táhlo
i na druhou stranu ke korektoru.
Na přední nápravě je to o něco horší, protože je tam méně místa, překáží držák
korektoru. Postup je ale úplně stejný.
Celá oprava může trvat tak 10 – 20 minut. Když už jsem byl pod autem, tak jsem
vyčistil a promazal mechanizmus nastavování výšky.