|
Citroen Xantia, díl 1.
Vydáno dne 12. 02. 2004 (42071 přečtení)
Vážení čtenáři, dovolil bych si vám, snad i v několika dílech a pokud bude zájem, popsat své dosavadní zkušenosti provozem našich citro_miláčků, které považuji za velice jedinečná auta, která na trhu s ojetými automobily, dle mého názoru nemají konkurenci.
A já osobně je považuji za velmi dobrá rodinná vozítka s neuvěřitelným jízdním komfortem a pohodlím. A záměrně píši o ojetých automobilech, protože Xantie, o které zde budeme mluvit, se už přestala vyrábět, což považuji za trochu smutné a nová verze Xantie mi prostě chybí a chybět bude. Ale nezoufejme, pořád jsou mezi námi Xantie z let 99-01 a jsou to relativní mladice, které na nás čekají.
Jelikož historii a parametry našich miláčků v podstatě známe, nebudu se tímto tématem moc podrobně zabývat. Co se týče technologie systému odpružení, aktivních podvozků a dalších věcí, které Xantii dělají jedinečným autem, bylo a bude napsáno ještě spousta článků, tak asi nemá cenu se tímto zabývat. A hlavně se nepovažuji za odborníka na toto téma, takže bych klidně takové téma přenechal jiným a povolanějším osobám. Pokud ovšem bude mít někdo zájem přispět se svými technickými znalostmi, nech se na mne obrátí a můžeme věnovat některé díly i těmto tématům.
Za zmínku bych snad jen uvedl všechny typy Xantií a druhy motorů, které se do nich dávaly.
Xantia verze I – Berline (hatchback)
Typ |
Motor |
Vyráběno od |
Vyráběno do |
1.6i X,Sensation Kat. (65kW) |
XU5JPZ (BFZ) |
7-1993 |
9-1997 |
1.8i X,SX Kat. (74kW) |
XU7JP/LZ (LFZ) |
3-1993 |
9-1997 |
1.8i X,SX,Prestige Kat. (76kW) |
XU7JP/K (L6A) |
3-1993 |
8-1995 |
1.8i X,SX,Sensation 16_V Kat. (80kW) |
XU7JP4 (LFY) |
9-1995 |
1-1998 |
1.9 D X,SX,VSX (50kW) D |
XUD9YL3 (DJY) |
6-1994 |
12-1996 |
1.9 DX, DSX, DVSX (66kW) TDI |
XUD9TFL(D8B/1) |
7-1993 |
12-1996 |
1.9 DX,DSX (51kW) D |
XUD9AL (D9B/1) |
5-1993 |
12-1996 |
1.9 TD (66kW) TDI |
XUD9TEY(DHY/1) |
1-1996 |
1-1998 |
1.9 TD (66kW) TDI |
XUD9TEY(DHY/1) |
1-1996 |
1-1998 |
2.0i 16V Kat. (97kW) |
XU10J4R (RFV) |
12-1994 |
1-1998 |
2.0i 16V SX,VSX,Activa Kat. (110kW) |
XU10J4/LZ (RFY) |
3-1993 |
8-1995 |
2.0i 16V VSX Kat. (112kW) |
XU10J4D (RFT) |
3-1993 |
8-1995 |
2.0i SX,VSX Kat. (89kW) |
XU10J2C/LZ(RFX) |
3-1993 |
9-1997 |
2.0i SX,VSX,Exklusive Kat. (92kW) |
XU10J2C/K (R6D) |
3-1993 |
8-1995 |
2.0i Turbo CT Activa Kat. (108kW) |
XU10J2TE (RGX) |
9-1995 |
1-1998 |
2.0i VSX Turbo CT Kat. (108kW) |
XU10J2TE (RGX) |
9-1995 |
1-1998 |
2.1 TD SX,Exklusive,Activa Kat. (80kW) TDI |
XUD11BTE(P8C/1) |
5-1995 |
8-1998 |
|
|
|
|
Xantia verze I – Break (kombi)
Typ |
Motor |
Vyráběno od |
Vyráběno Do |
1.8i X,SX Kat. (74kW) |
XU7JP/LZ (LFZ) |
9-1995 |
9-1997 |
1.9 TD X,SX (66kW) TDI |
XUD9TFL(D8B/1) |
9-1995 |
1-1998 |
2.0i 16V Kat. (97kW) |
XU10J4R (RFV) |
9-1995 |
1-1998 |
2.0i SX Kat. (89kW) |
XU10J2C/LZ(RFX) |
9-1995 |
1-1998 |
2.0i Turbo CT VSX Kat. (108kW) |
XU10J2TE (RGX) |
9-1995 |
1-1998 |
2.1 TD SX, (80kW) TDI |
XUD11BTE(P8C/1) |
6-1996 |
8-1998 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Xantia verze II – Berline ( hatchback )
Typ |
Motor |
Vyráběno od |
Vyráběno do |
1.8i Kat. (66kW) |
XU7JP/K (L6A) |
10-1997 |
9-2001 |
1.9 D Kat. (68kW) TDI |
XUD9TFY(DHX2) |
12-1997 |
9-2000 |
1.9 SD (55kW) TD |
XUD9SD (DHW) |
12-1997 |
9-2000 |
2.0 HDi Kat. (80kW) |
HDI |
10-1998 |
9-2001 |
2.0 HDi Kat. (66kW) |
DW10TD |
10-1998 |
9-2001 |
2.1 TD Kat. (80kW) TDI |
XUD11BTF |
9-1998 |
9-2000 |
3.0i V6-24_V Activa (140kW) |
ES9J4 (XFZ) |
1-1998 |
9-2000 |
3.0i V6-24_V Exklusive (140kW) |
ES9 J4 (XFZ) |
10-1997 |
9-2000 |
Xantia verze II – Break (kombi)
Typ |
Motor |
Vyráběno od |
Vyráběno do |
1.8i 16_V Kat. (81kW) |
XU7JP4 (LFY) |
1-1998 |
9-2001 |
1.8i X,SX Kat. (66kW) |
XU7JB (LFX) |
10-1997 |
9-2001 |
1.9 SD (55kW) TD |
XUD9SD (DHW) |
12-1997 |
9-2000 |
1.9 TD X,SX Kat. (67kW) TDI |
XUD9TFY(DHX2) |
12-1997 |
9-2000 |
2.0 HDi Kat. (80kW) |
HDI |
10-1998 |
9-2001 |
2.0 HDi Kat. (66kW) |
DW10TD |
10-1998 |
9-2001 |
2.1 TD Kat. (80kW) TDI |
XUD11BTF |
9-1998 |
9-2000 |
3.0i V6 24_V Kat. (140kW). |
ES9J4(XFZ) |
1-1998 |
9-2000 |
Kdyby tam v té tabulce někdo své vozítko nenašel, tak se omlouvám, ale jako zdroj jsem použil stránky Xantia klubu v Holandsku. Např. zrovna moje auto tam není, ale v podstatě je to kompletní seznam Xantií, jak vyjížděli z výrobních linek. Za zajímavou považuji Xantii s motorem 1.9 SD - 55kW, která se dělala i ve verzi kombi. Na svých 55kW, (motor dokonce slabší než 1.6i - 65kW), to musel být dost velký lenoch, ale už jsem jednu i viděl, takže i u nás je rozšířená. Dále je vidět, že speciální dvoulitrové turbo a třílitrový šestiválec (můj oblíbený) se nejen montoval do Activy, ale také i do normálních Xantií.
Na závěr našeho premiérového dílu, bych chtěl říci, že ač má Xantie už svá léta, tak musím říci, že je to nádherný kočár a designově precizní a krásné autíčko, a si říká kdo chce co chce. No Bertone udělal kus práce a patří mu za to dík.
V příštím díle bych se zaměřil na popis auta, na jeho přednosti, plusy, mínusy, ceny a provozní rozdíly oproti jiným vozům stejné třídy.
Pokud by měl někdo zájem mi pomoci, je toho dost co bychom mohli psát, a chtěl by se podělit se svými zkušenostmi a znalostmi, uvítal bych to.
Díky a s pozdravem
Alien
Celý článek |
Autor: Alien |
Počet komentářů: 18 |
Přidat komentář |
// Pozor, jelikoz promenna "zdroj" nemusi obsahovat zadne udaje, je zde podminka, ktera zajistuje jeji (ne)zobrazeni
if ($GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj")!=''): echo '| Zdroj: '.$GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj").' '; endif;
?>
|
Náhodný obrázek
XV4 - 7 zobrazení: 4412 známka: 1.25
Kalendář
<<
Říjen
>>
|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
| | |
|