Hlavní menu
Xanticlub poradna
Galerie
Zjištění roku výroby
Nejčtenější články
Neexistuji vhodna data! |
Citroën Xantia, díl 2Vydáno dne 26. 02. 2004 (34610 přečtení)Dobrý den přátelé, ano, ano, skoro rok s rokem se sešel, uf, tedy měsíc s měsícem a já se konečně odhodlal napsat a vám dát k přečtení, druhý díl mých názorů, vizí a zkušeností s autíčky, které mám čím dál tím více rád. A pravděpodobně nejsem sám a takových je mezi námi povícero a proto jste určitě netrpělivě čekali a stále čekáte na druhý díl, který k vám nyní přichází. Takže na závěr úvodu přeji pěkné počteníčko a příjemnou zábavu. V prvním díle jsme se seznámili v podstatě se všemi verzemi Xantií, které kdy opustily výrobní linky. Dnes se zaměříme na popis autíčka, jeho vlastnosti, přednosti,nešvary či klady a zápory. Chtěl bych, aby jste vše brali jako můj osobní názor a zkušenosti s provozem Xantie. Je mi jasné, že každý bude mít na dané téma jiný pohled či názor a já budu rád, když se s námi všemi o něj podělí. Jelikož se jedná v podstatě o dost obsáhlé téma a pravděpodobně se do dnešního dílu nevejde, počítejte, že budou následovat díly další. A jelikož budu používat obrázky, náhledy a další věci i z internetu, omlouvám se tedy všem, kterých se to týká, ale nechci nic a nikoho tímto zneužít či využít. Ale jelikož jste se uvolnili vše dát na internet či zveřejnit, dovolil bych si pár věcí použít. Smyslem, proč jsem se rozhodl psát o Xantiích není jen proto že ji mám, ale chtěl bych ji představit i lidem, kteří ji nemají, neznají a nebo by si ji chtěli pořídit. Tak doufám, že to pochopíte. verze sedan Jak je z přiložených foteček vidět, jsou to prostě krasavice, a si říká kdo chce co chce. Nejvíce se mi na Xantii líbí šípový předek se světlomety (na XM_ácký to sice nemá, ale i tak je to nádhera) a celá zadní část auta i se světlomety. Dále pak její robustnost, když do ni sedáte, víte do čeho lezete a její velikost je odstrašující. Není to prostě motor skoro u nohou, předek kratší pomalu než má řidič nohy. Vnitřní prostor je dostačující a pro nás trochu více prostorově výraznější je v Xantii dostatek místa, jak ve předu tak i vzadu. A jak mi sdělil majitel oktávie, když jsem ho vezl: „ To je první auto, co má ve předu dost místa i pro nohy.“ Pro info má 190cm a něco kolem 120 kg. Ale o interiéru až příště. Jinak musím říci, že nádherný pohled na Xantii je, když jedu v noci a náhodou je další přede mnou. A to jak svítí, to je prostě nádhera. No co vám budu povídat, někdy si toho všimněte. Jo a můj postřeh, kombík se mi líbí čím dál tím víc. Sice jsem žádný neměl, ale Xantiácký break, jak se mu říká, to je opravdu žůžo. Dále je velice pěkné, vidět je to dobře na předchozím snímku, kdy boční lišty navazují na přední a zadní nárazníky a Xantii jako by objímaly a rozpůlily na půl. No ne? Následuje pár foteček. Co se týče motorů co se do Xantií dávaly, tak asi u nás, tedy v ČR je nejrozšířenější 1,9TD. Dále se u nás dají vidět 1.6i, 1.8i, 1.8i 16V, 2.0i 16V, 2.1TD a novější typy 2.0 Hdi. Mezi méně časté patří 1.9D, 1.9SD, 2.0 TCT a 3.0 V6 24V. Jak víme motor je na autě v podstatě to nejdůležitější a tak bych chtěl říci pár slov. 1.8i 8V K benzínovým motorům bych řekl, že patří do klasiky a určitě jsou také spolehlivé. Jediný nešvar, a to si musíme přiznat, že u benzíňáků a to zejména u starších 1.8i_ček, dochází k přirozenému spalování motorového oleje, čímž nechci říci, že je to závada. Ale je to prostě fakt. Musím tedy budoucí a současné majitele upozornit, aby se u těchto motorů věnovali častým kontrolám hladiny oleje. Neříkám, že je to pravidlo u každého vozu, ale má zkušenost je taková. Pokud tedy u vás dojde k náhlému úbytku motorového oleje, doporučuji nechat zkontrolovat a vyměnit gufera (těsnění) u ventilů a další věci, tak aby docházelo k co nejmenšímu úbytku.
Související články:
Celý článek |
Autor: Alien |
Počet komentářů: 6 |
Přidat komentář |
// Pozor, jelikoz promenna "zdroj" nemusi obsahovat zadne udaje, je zde podminka, ktera zajistuje jeji (ne)zobrazeni
if ($GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj")!=''): echo '| Zdroj: '.$GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj").' '; endif;
?>
Hydropneumatické odpružení - prostě HYDRA (15.01.2008) Citroen Xantia, díl 5 (20.02.2006) Jdeme kupovat Xantii (02.08.2004) Citroën Xantia Coupe (01.04.2004) Citoen Xantia, díl 4 (23.03.2004) Citroën Xantia, díl 3 (03.03.2004) Citroen Xantia, díl 1. (12.02.2004) |
Poslední komentáře
Kalendář
Inzerce
|
Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.