Hlavní menu
Xanticlub poradna
Galerie
Zjištění roku výroby
Nejčtenější články
Neexistuji vhodna data! |
Citroën Xantia, díl 3Vydáno dne 03. 03. 2004 (34959 přečtení) Dobrý den přátelé, rád bych vás přivítal u třetího dílu, který bude navazovat na díl předchozí. Dnes se budeme věnovat popisu interiéru Xantie, výbavě a technologiím, které se do Xantií dodávaly. Jelikož Xantie patří mezi rozměrově velká auta, velice dobře se do ní nasedá i lidem většího vzrůstu. Jediný problémek, a sám jsem se s ním setkal v případě starší „vyfouklé“ Xantie stojící u chodníku, která navíc nemá i tzv. protipadací kouli, je samotné nastupování, jež může vypadat nemotorně a někdy i docela směšně. Asi nemusím dál rozebírat, co tím myslím, když je chodník ještě výše položený než vozovka. :o)) Dále musím všechny nové majitele, i ty stávající, upozornit, aby si dávali dobrý pozor, jak se svým miláčkem parkují a hlavně jestli je jejich autíčko vybaveno právě onou „protipadací“ koulí. Jedná se převážně o starší Xantie, r.v. 93‘, ale viděl jsem i novější, kde pravděpodobně také nebyla. Je téměř jisté, že během několika hodin auto klesne do nejnižší polohy, a může se stát, že předek i zadek padne na patník a poškodí se, nebo odře. Musím ovšem říci, že to, za jakou dobu auto klesne, je u každého vozidla velice různé, a proto doporučuji každému, aby si to své autíčko ohlídal a sám si zjistil, jak se mu auto chová. A nejdůležitější je stav samotného „hydropérování“, jaký je tlak v systému, jeho těsnost a podobně. To na úvod. stará verze Rozdíl, o kterém jsem psal výše, je u spolujezdce, a mám na mysli tu „tyč“. Jak je vidět, tento detail se objevuje pouze u první verze Xantie. Když jsem si Xantii kupoval, tak jsem pořád nechápal, na co že to tam je a proč to tam vůbec je. Jestli to je vyztužení karosérie, nebo „jen“ estetický doplněk. A do teď to nevím. Dlouho jsem si zvykal, že to tam ta má Xantie má, ale musím říci, že je to velmi praktická věc. Používám to totiž na mobilní telefony, mapy a různé předměty, které by jinak po palubovce bezútěšně poletovaly či vůbec nešli položit, ale pod touto tyčí vše krásně drží. Co se týče kufru, tak ten je prostorný i u sedanu a dá se slušně naložit a po sklopení sedaček poměrně dost zvětšit. Break (kombík) je na tom podstatně lépe a kufr v něm je tedy opravdu obrovský. Výhodou Xantie je, že rezervní kolo je pod kapotou vozu, tedy ne v kufru, jak to bývá u ostatních vozů. Je to velice praktická věc a při výměně defektu nemusíte vykládat obsah kufru, abyste se vůbec dostali k rezervě. Další věcí, kterou musím zmínit je, že jakkoli svou Xantii zatížíte, naložíte, pořád bude ve stejné výšce a jízda bude stále komfortní a bezpečná. A rozhodně se nemusíte bát, že někde něco urvete, nebo urazíte. A to je jedna z dalších mnohých předností, proč je Xantie vynikající a neodolatelné auto. Na závěr tohoto dílu a tématu popisu Xantie bych chtěl říct, že Xantie je z venku i uvnitř velice pěkné auto a mám na mysli jak klasický sedan, tak i kombík. Auto považuji za velice spolehlivé, ale jeho stav musí být více kontrolován a musí mu být věnováno více času a sakra i dost peněz za originální i neoriginální díly. Někdy mě některé částky podlamují kolena, ale naštěstí existují díly z druhovýroby a další možnosti, jak se vyhnout tornádu v peněžence. A to nemluvím o cenách prací v servisech a jejich kvalitě. Asi každý víme své. Nicméně musím dát jednu radu. Někdy je nutné investovat do originálu, zvláš u velmi namáhavých dílů. Musím říci, vyplatí se to. A jelikož se jedná o technicky vyspělé auto a oproti jiným autům i složitější (hlavně systém pružení), nezbývá nic, než se tomu podřídit. Ovšem potom vám auto bude dělat službu a bude vám sloužit tak, jak od něj očekáváte. Tedy super komfortní jízda, pohodlí ve voze a motor, který vás doveze tam, kam potřebujete. Ach jo, škoda že ty naše auta nejsou nová. Nic z toho bych tady nemusel psát. Tak to je vše přátelé. Díky a čus bus příště
Související články:
Celý článek |
Autor: Alien |
Počet komentářů: 27 |
Přidat komentář |
// Pozor, jelikoz promenna "zdroj" nemusi obsahovat zadne udaje, je zde podminka, ktera zajistuje jeji (ne)zobrazeni
if ($GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj")!=''): echo '| Zdroj: '.$GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj").' '; endif;
?>
Hydropneumatické odpružení - prostě HYDRA (15.01.2008) Citroen Xantia, díl 5 (20.02.2006) Jdeme kupovat Xantii (02.08.2004) Citroën Xantia Coupe (01.04.2004) Citoen Xantia, díl 4 (23.03.2004) Citroën Xantia, díl 2 (26.02.2004) Citroen Xantia, díl 1. (12.02.2004) |
Poslední komentáře
Kalendář
Inzerce
|
Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.