Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 16. 04. 2024  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře :: Xantiaclub na FB  

Hlavní menu
lisanslı canlı bahis, casino siteleri ve güvenilir canlı siteler https://www.hbspc.com/ bulabilirsiniz



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Články a návody

* Výměna rozvodů na Xantii HDi

Vydáno dne 07. 09. 2008 (43594 přečtení)

Návod zaslal LubošH.

Dobrý den majitelé skvělých vozů Citroen Xantia.
Nedávno jsem na svém voze Xantia 2,0 HDI 80kW break dělal výměnu rozvodového řemene, tak jsem se rozhodl Vám ji popsat. Nebudu ovšem rozepisovat jednotlivé detaily, nebo předpokládám že do výměny se pustí jen ten kdo má už nějaké zkušenosti.
Výměnný interval pro 2,0Hdi je 160tis.km při normálním provozu, 120tis.km ve ztíženém provozu,max. lhůta pro výměnu je 10 let – informace od zastoupení Citroen ČR.

Zároveň s výměnou řemene provedeme výměnu vodicí a napínací kladky a vodní pumpy.
Speciální nářadí: čtyřhran 7x7mm a 1ks šroub M8x60 pro aretaci vačky (r.v.4/2000- může se lišit u jednotlivých modelů)



DEMONTÁŽ:

  1. Auto zvedneme do max. servisní polohy, podložíme v místě zesílení prahů pro hever za předními koly, sundáme pravé přední kolo a přepneme zpět na jízdní polohu.
  2. Demontovat horní kryty motoru,boční kryt mikro-V řemene a spodní kryt motoru.
  3. Podložíme motor pod olejovou vanou (kvůli demontáži horního silentbloku)
  4. Vypustíme vodu z chladiče- na levé straně chladiče dole je ventil na který můžem nasadit kousek hadičky (průměr 8mm)
  5. Demontujeme mikro-V řemen a hlavní řemenici na klikové hřídeli (klíč 22)
  6. Demontujeme horní silentblok motoru
  7. Pro lepší přístup jsem též odpojil řídící jednotku,čidlo klimy a 2 konektory u přední stěny kabiny a celou kabeláž odklonil k chladiči.
  8. Demontujeme kryty rozvodového řemene – 8šroubů M6 + 1 šroub M7 (klíč 10 a 11) v pořadí 1.levý horní 2.pravý horní 3.spodní
  9. Šroub hlavní řemenice si podložíme (např. maticemi) a namontujeme zpět na klik. hřídel – kvůli protáčení motoru. !! motor protáčíme pouze v normálním směru otáčení a jen na klikovém hřídeli !! 
  10. Aretace : protáčíme motorem tak až můžeme zaaretovat vačkovou hřídel – má jen jednu polohu pro aretaci a jelikož není vidět, dá se najít jen pomocí aretačního šroubu M8x60. Je v poloze asi 7-8hod - myšleno ciferník hodin na kole vačkové hřídele.
  11. Polohu vysokotlakého čerpadla označíme barvou na kole a na krytu.
  12. Též polohu klikové hřídele označíme barvou na zubu a na skříni motoru Pozn. Předpokládám že má klik. hřídel aretaci na setrvačníku za startérem jak je tomu u ostatních dieselových motorů ale vzhledem ke složitosti přístupu jsem zvolil označení hřídele.
  13. Nyní můžeme přistoupit k demontáži napínací kladky, rozvodového řemene a vodící kladky
  14. Očistění bloku motoru pod rozvody, demontáž vodní pumpy






MONTÁŽ:

  1. Po očištění těsnící plochy namontujeme novou vodní pumpu s těsněním, šrouby M6 zajistíme Loctite 243, šroub M7 podložíme (maticemi) a namontujeme kvůli rovnoměrnému stlačení těsnění – před montáží krytu jej opět demontujem.
  2. Montáž rozvodového řemene – postupujeme od vačkové hřídele doprava a dbáme na správnou pozici kola vysokotlakého čerpadla.
  3. Namontujeme vodící kladku, napínací kladku a provedeme napnutí rozvodového řemene při pečlivé kontrole pozic rozvodových kol dle značení.
  4. Demontujeme aretační šroub M8x60 na vačce a šroubem na klikové hřídeli (22 klíč) protočíme motorem.
  5. Opětovně namontujeme aretační šroub, provedeme znovu kontrolu podle značek na rozvodovém kole a klikové hřídeli a znovu zkontrolujeme a případně napneme rozvodový řemen. 
  6. Vymontujeme aretační šroub, zapojíme zpět řídící jednotku a konektory a nastartujeme motor. Necháme chvíli běžet aby se rozvodový řemen usadil a poté ještě překontrolujeme správné napnutí.
  7. Ostatní díly montujeme v opačném pořadí než při demontáži :
  • kryty-nejprve dolní, pravý horní a pak levý horní
  • horní silentblok motoru
  • hlavní řemenice na klikové hřídeli- šroub řemenice utah.moment 150Nm
  • mikroV řemen s napínací kladkou 
  • spodní kryt motoru a boční kryt – na šrouby krytů je vhodné použití Loctite 243 na zajištění šroubů a taky jako ochrana proti korozi závitů.

    Zbývá už jen namontovat kolo a popřát hodně šastných kilometrů. Je vhodné po ujetí min.1000km provést kontrolu napnutí rozvodového řemene.






Rozvodová sada – řemen Gates, vodicí a napínací kladka a vodní pumpa mě vyšla na 2781,- Kč i s poštovným od Boba, práce na 2 odpoledne s tím že to bylo moje bližší seznamování s Hdi.

Budu rád když zkušení kolegové můj článek doplní a obohatí o svoje poznatky.
Luboš.H


[Akt. známka: 2,45 / Počet hlasů: 106] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: Holfi | Počet komentářů: 31 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek Ukaz("zdroj")!=''): echo '| Zdroj: '.$GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj").' '; endif; ?>

Náhodný obrázek
loketní opěrka
loketní opěrka
zobrazení: 6397
známka: 2.06


Kalendář
<<  Duben  >>
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30      

Inzerce


Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.