
Návod na výměnu oleje v automatické převodovce zaslal Xantiak, registrovaný pod
nickem XJ12 Jelikož servisy jsou drahé a nespolehlivé, tak jsme se švárou rozhodli na výměnu oleje sami.Manželka má X2 2.0i16V r.v.2000 a švárova žena má X2 1.9TD r.v.1998. Obě převodovky jsou typ AL4 (předpokládám,že i 1.8i16V bude mít stejnou).
1) pro výměnu je nutné mít ohřátý olej v převodovce (ujet cca 10-15km), buď auto zvednout do nejvyšší polohy nebo mít rampu.
2) nechat zařazený neutrál,jinak se nedá dostat na napouštěcí šroub( obr. 1. a 2. )


3) výpustní šroub má v sobě menší, který je dobré povolit první (v převodovce je tlak- ohodí to okolí), pozor nic neztrate. Velký šroub je 27, menší je 19 (bohužel se nám ožvejkl,takže jsme z něj udělali 18) ( obr. 3 a 4.)

4) horní náp.šroub se musí povolit a opatrně vyndat, pozor je to 8 čtyřhran (do vnitř šroubu)

5) vyteče cca 3,5-4litry oleje, kdo tvrdí míň chyba lávky.
6) po řádném nechání vykapání(obr. 5.), velký šroub zašroubujeme a lijeme pomocí trychtýře a hadice cca 2l

7) nastartujeme stále v poloze N a necháme běžet motor na volnoběh, kdy dolíváme další olej,dokud zespo- du nezačne odkapávat nebo odtékat olej, po první výměně to bylo cca 3,75L a podruhé 3,95L
8) po té co dolijeme olej tak,vše řádně dotáhneme a můžeme projet auto a je vše hotovo
Jedna výměna je zhruba 1h práce.
Doporučuju olej ESSO ATF LT 71141 ,dá se sehnat i na internetu za slušné peníze. Výměnu jsme udělali dvakrát v krátkém čase a řazení se velice zlepšilo.
Vytvořil XJ12
// Pozor, jelikoz promenna "zdroj" nemusi obsahovat zadne udaje, je zde podminka, ktera zajistuje jeji (ne)zobrazeni
if ($GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj")!=''): echo '| Zdroj: '.$GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj").' '; endif;
?>