Hlavní menu
Xanticlub poradna
Galerie
Zjištění roku výroby
Nejčtenější články
Neexistuji vhodna data! |
Seřízení výšky v praxiVydáno dne 15. 04. 2005 (40401 přečtení)
Přestože zde v nedávné době byl článek o seřizování výšky na Activách, kde z poloviny se jedná o stejný postup, rozhodl jsem se, že zde přidám postup na seřízení výšky v praxi. S Xantiaky Mírou a Kartáčkem jsme se domluvili , že se do toho pustíme a tak jsme tedy vyrazili. Již několikrát jsem to dělal na BX a Xantie se až tak zase podvozkem neliší i když se jedná o modernější provedení. Samozřejmě nemohl chybět fotoaparát, takže jsme teoretický návod převáděli do praxe i s patřičnou fotodokumentací. Asi nejdůležitější věc je rampa nebo zvedák. My měli k dispozici rampu perfektní. Ležet pod autem a seřizovat, by se vám nemuselo vyplatit. Potřebujete nějakou lištu, kterou si položíte napříč rampy a k ní provádíte vlastní měření výšky. Obě nápravy mají toleranci ( +7, - 10 mm ) Přední náprava H1 = R1 – L1 ( mm) Správnou výšku vypočítáme podle obrázku, změříte si poloměr kola = R1 , od této hodnoty odečteme hodnotu L1 která je: Do r.v. 96 L1 Všechny typy mimo activa 121 mm Po r.v. 96 1.6 1.8 2.0 i 1.9 d 1.9 td 121 mm 2.0 16 v ne activa - ct 114 mm 2.1 td X1-8E a X1-7E 114 mm 2.0i 16 v activa 141 mm Zadní náprava H2 = R2 + L2 (mm) Do r.v. 96 L2 Všechny mimo activa 136 mm Od r.v. 96 L2 1.6i 1.8i 1.8 i 16 v 1.9 d 1.9 td - 136 mm 2.0 16v mimo activa-ct X1-8E a X1 –7E – 2.1 td 144 mm 2.0 16v activa 116 mm Potud teorie. Máme tedy vypočtenou výšku pro náš konkrétní typ auta a přichází to hlavní. Auto musí být nastartované a v jízdní poloze. Nyní se potopíme pod vůz a začínáme měřit. Podle naměřených hodnot, pokud se liší od vypočtených, začneme seřizovat výšku. Nejdříve povolíte šroub táhla ručního ovládání výšky (na obrázku označen jako č 1) a tyčka v tomto zajištění musí být volná. Poté povolíte šroub automatického ovládání na torzní tyči (na obrázku č.2) a otáčením objímky na tyči dochází buď k poklesu vozu nebo ke zdvihu. přední náprava zadní náprava Na kterou stranu a o kolik si musíte vyzkoušet sami. Pootočit, utáhnout, zatížit auto až se začne zvedat, odlehčit auto, počkat až se zase vrátí do základní polohy a měřit. Jsme-li na správné hodnotě nejdříve utáhneme šroub na torzní tyči a potom šroub ručního ovládání výšky. To vše, nyní se už zase můžeme houpat na správných vlnách hydrauliky. Přeji hodně úspěchů s nastavováním.
Související články:
Celý článek |
Autor: Holfi |
Počet komentářů: 31 |
Přidat komentář |
// Pozor, jelikoz promenna "zdroj" nemusi obsahovat zadne udaje, je zde podminka, ktera zajistuje jeji (ne)zobrazeni
if ($GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj")!=''): echo '| Zdroj: '.$GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj").' '; endif;
?>
Výměna tepelné pojistky v regulátoru ventilátoru (30.07.2011) Přetěsnění aktuátorů na čerpadle Epic (04.02.2011) Výměna táhel řazení (18.02.2009) Oprava vložky zámku na X1 (21.01.2009) Oprava zadní rolety Xantia Kombi (01.11.2008) Výměna gumového kloboučku ("dudlíku") na brzdovém válci (29.04.2008) Výměna starých kulek na zadním korektoru (20.11.2007) Automatické rozsvícení světel 3 (29.08.2007) Oprava šikmo sjetých zadních brzdových destiček (13.04.2007) Levné čidlo ABS - EasySenzor (28.02.2007) Palubní počítač pro Xantii HDI (12.01.2007) Výměna žárovek v přístrojové desce X2 (01.09.2006) Čištění váhy vzduchu u Xantia HDI 110k (19.06.2006) Montáž dálkového ovládání jablotron (13.03.2006) Výměna skla ve dveřích (05.03.2006) Výměna radiátoru topení (02.03.2006) Výměna drážkového „ klínového“ řemene u motoru V6 (21.02.2006) Automatické rozsvícení světel 2 (15.02.2006) Rozebrání dveří (02.02.2006) Oprava posilovače řízení (25.01.2006) Jak sundat zpětné zrcátko (21.01.2006) Automatické rozsvícení světel (19.01.2006) Stříkání oleje měrkou či olejovým víčkem (16.01.2006) Výměna pylového filtru (25.08.2005) Oprava zadního přidřeného stěrače (14.07.2005) Měření čidel ABS (29.06.2005) Oprava přepínače blinkrů (29.06.2005) Výměna LHM kapaliny v praxi (20.06.2005) Hydraktiv 2 to je pohodlíčko ! (19.05.2005) Repase alternátoru Valeo (25.03.2005) Seřízení lanka ruční brzdy (11.03.2005) Seřizování výšky na Activě (10.03.2005) Kontrola tlaku v koulích – protitlakem. (25.02.2005) Oprava motorku teplotního čidla klimatizace (31.01.2005) Výměna teplotního čidla chladící kapaliny (07.11.2004) Hydropneumatické odpružení u Citroënů (21.10.2004) Výměna tyčky stabilizátoru (20.09.2004) Výměna rozvodového řemene (15.09.2004) Úprava spínací skřínky (05.08.2004) Postup opravy zadního výškového korektoru 2 (07.07.2004) Postup opravy zadního výškového korektoru (09.06.2004) Výměna plastových táhel korektoru (05.06.2004) Oprava signalizace opotřebení brzdových destiček (18.05.2004) Výměna motorového oleje (20.02.2004) Baterie (05.02.2004) Výměna LHM kapaliny (04.02.2004) |
Poslední komentáře
Kalendář
Inzerce
|
Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.