Hlavní menu
Xanticlub poradna
Galerie
Zjištění roku výroby
Nejčtenější články
Neexistuji vhodna data! |
Komentáře
ke článku: Výměna rozvodů na Xantii HDi
ze dne 07.09.2008, autor článku: Holfi
Komentář ze dne: 07.09.2008 20:42:15 Reagovat
Autor: [Luboš.H] - Lubomír (LUBOSaDANIELA@seznam.cz) Titulek: Tak se omlouvám- k bodu 6 jsem zapoměl připsat: naplnění chladící kapalinou. Ještě poznámka: na demontáž a montáž silentbloku motoru klíč TORX 50.
Komentář ze dne: 07.09.2008 20:52:04 Reagovat
Autor: [Jackal] - Martin (emanekb@volny.cz) Titulek: SUPER Tak tohle mi jde jako na zavolanou.ALespoò vím co mě čeká a jak na to.Rozhodně díky moc a super že to sem někdo dal.
Děkuju děkuju děkuju Luxusní návod - díky.
Poprosím tě však o nějakou hodnotu napnutí rozvodového řemene (prohyb, kroutící moment na napínací kladce či něco podobného), pokud jsi to ovšem nenašponoval "od oka". Ještě jednou díky a ahoj.
Komentář ze dne: 08.09.2008 17:01:29 Reagovat
Autor: [Luboš.H] - Lubomír (LUBOSaDANIELA@seznam.cz) Titulek: Re: Hodnoty napnutí jsem sháněl ale marně. Já rozvoïák napínám podle citu, ostatně ptal jsem se kolegů kteří pracovali v servisech(i značkových) a nikdo přístroj na měření napnutí řemene ani nepoužíval, přestože ho v servise měli.
Chci se jen zeptat, rozvod na benzínu se dělá podobně ??? Nemáte někdo takhle skvělý návod i s fotkama na benzín ???
Komentář ze dne: 08.09.2008 15:29:42 Reagovat
Autor: [Luboš.H] - Lubomír (LUBOSaDANIELA@seznam.cz) Titulek: Re: http://www.xantiaclub.cz/view.php?cisloclanku=2004 091501
Komentář ze dne: 08.09.2008 10:04:57 Reagovat
Autor: [dědek vlkodl] - jiri (brnovjiri@seznam.cz) Titulek: Mám pouze dotaz jak moc se to klepe bez silentbloku a o kolik je tam lepší přístup zatím jsou ostatní návody bez této vychytávky asi - kvůli tomu torxu. mám B 1,8 16 V tak by to snad mělo být mazanější s lepším přístupem tak asi budu muset někde ten torx splašit. Ještě dotaz jak vypadalo to vodní čerpadlo a kolik mělo natočeno?
jirka Klad
Komentář ze dne: 08.09.2008 15:27:08 Reagovat
Autor: [Luboš.H] - Lubomír (LUBOSaDANIELA@seznam.cz) Titulek: Re: Při nastartování bez silentbloku se to ani nehne ale jde o HDi, na benzíny už tu článek je.Bez demontáže toho silentbloku to ani nejde nebo řemen je nad ním, nešel by vyndat ani řemen ani kryt. Vodní čerpadlo bylo OK ale měnil jsem ho protože si myslím že bylo původní, jinak motor 185tis.km.
Jinak Gola nástavce TORX jsou běžně k dostání i jednotlivě.
Komentář ze dne: 09.09.2008 22:09:15 Reagovat
Autor: [Josef2] - Josef (CHJOSEF@email.cz) Titulek: rozvody HDi Jen bych chtěl dodat že značení polohy vysokotlaké pumpy je zbytečné, šponovací kladka se šponuje směrem proti hodinovým ručičkám a ten spodní kryt musel být nějak špatně namontován, že je tak prodřený od řemenice.
Hezký článek, ale trochu pozdě-výměnu jsem dělal asi před 2 měsíci... Jinak napnutí-měli byste otočit rozv. řemen mezi CR čerpadlem a vačkovkou o cca 80-90°. Pokud je nová pumpa, tak těch 80 přibližně. Upozoròuji vlastní rukou, ne kovovým, či jiným pomocníkem ;)
A ještě co se týče polohy řemenice CR čerpadla, ta se nemusí označovat, protože čerpadlu je jedno, v jaké poloze je vzhledem ke klikové hřídeli. Na závěr bych upozornil na zákeřný kryt který mi dal asi na celé výměně nejvíc zabrat-přece jen ruce chromý těžko po zauzlování mezi motor a přepážku montují šrouby :D Nu, hodně štěstí všem!
Komentář ze dne: 10.09.2008 16:02:06 Reagovat
Autor: [karlíček] - gunter (golagunter@centrum.cz) Titulek: jsi šikovný mechanik Ahoj, docela by mě zajímalo v jakém stavu byby původní díly u toho auta, jen pro zajímavost. Myslíš, že to Němci dělali ve 160 tisících. Jinak doufám, že budeš mít štěstí na díly. Já musel dělat rozvody u benzínu dříve než v předepsaný interval (cca o 30 tisíc), jelikož zcela vyschla a rachotila vodní pumpa. Tak hodně štěstí. Gunter
Komentář ze dne: 10.09.2008 17:48:57 Reagovat
Autor: [Luboš.H] - Lubomír (LUBOSaDANIELA@seznam.cz) Titulek: Re: Díky za doplnění.K tomu značení, taky jsem si myslel že to není třeba u čerpadla, ale bylo to značený barvou ještě z DE servisu. Ten spodní kryt je prodřený asi od poškozeného mikro-v řemene, jinak ta montáž krytu nebyla ani tak problematická jak vypadala.Mezi přepážku a motor se dá v pohodě dostat pravou rukou- musí se vylézt na motor, dá se s ním bez silentbloku i kousek pohnout aby bylo víc místa. Zrovna včera jsem dělal kontrolu po asi 1600km- silentblok, horní 2 kryty - necelé 2 hod.
Jinak ještě k té kontrole po nějaké době-myslím, že je to zbytečné. Je to tu uvedené i v článku výměny rozvoïáku na benzin, ale v praxi se v servisech nikdy nekontrolují.
Jinak já měnil po cca 145 tkm a pumpa už lehce netesnila. Sice louže pod autem nebyla, ale u odtoku už byla trochu zarostlá-po rozebrání.
Komentář ze dne: 27.04.2009 11:00:55 Reagovat
Autor: [Xantiak] - Xantiak (xantiak@seznam.cz) Titulek: Dotahovací momenty Dotahovací moment napínací kladky je 23Nm.
Dotahovací moment řemenice klikové hřídele je 40Nm+51° Napnutí řemen má být mezi 51-57 jednotkami SEEM. skvělý článek, dík, jen bych dodal, po zajičtění vačkového hřídele povolte tři šrouby M8 umístěné na vačkové řemenici, řemenice má oválné díry a pokud jsou povolené při napínání, klika i vačka zůstanou ve stejné poloze a řemen se pěkně napne.uadělávání šroubů na krytech je pěknej vopruz.
Komentář ze dne: 16.08.2010 13:02:47 Reagovat
Autor: [Supervisor-M] - Mario (mario.cincurak@gmail.com) Titulek: Rozvody HDi Dobrý návod na výmenu rozvodov. Oproti servisu (Citroen) som ušetril cca 250€ za prácu. Pred dvoma týždòami sme menili rozvody a myslím si, že ove¾a dôležitejšie ako označenie tlakového čerpadla, je poznači si na rozvodom remeni jeden zub na vačkovom kolese a jeden na k¾uke (poprípade aj na čerpadle) a potom to všetko preznači na nový remeò, aby ostali rozvody správne nastavené. Takto je to popísané v návode pre benzíny. Ak sa nový označený remeò naloží presne na značky na jednotlivých kolesách (v poradí: vačka, čerpadlo, k¾uka) a dopne sa napínacou kladkou, musí všetko beža ako za nova.
Rozdiel je pri dieselových motoroch 1,9 a 2,1. Tu sa musí najprv zaaretova naftové čerpadlo, potom vačka, potom označi remeò a kolesá nejakou farbou a až následne na to zača s výmenou remeòa... Pri týchto motoroch je oproti HDi dôležité časovanie vstreku a preto sa musí zaaretova najprv čerpadlo... A ešte niečo ku výmene vodnej pumpy spolu s rozvodmi. Vodná pumpa by sa mala meni spolu s rozv
Komentář ze dne: 16.08.2010 13:42:56 Reagovat
Autor: [Supervisor-M] - Mario (mario.cincurak@gmail.com) Titulek: Rozvody HDi Nevošlo mi to všetko, takže:
Vodná pumpa by sa mala meni spolu s rozvodmi (preto sa aj dodávajú rozvodové sady), lebo stará pumpa môže po výmene remeòa zača tiec (zmena napnutia remeòa a teda aj tlaku na pumpu). Ak sa pumpa nevymení spolu s rozvodmi, tak potom zakrátko hrozí, že tú istú robotu budeme musie urobi druhýkrát a zbytočne, keï sa to dá urobi naraz pri jednom. My sme vymenili aj vodnú pumpu a urobili sme dobre, lebo pri podrobnejšej kontrole sme zistili, že pod ozubeným kolesom už začala pumpa pomaličky preteka a to od údajnej výmeny rozvodov mám nabehaných 80.000km... |
Poslední komentáře
Kalendář
Inzerce
4.4.2024 - 723789210
nabídka (Auto-moto) Nabízím 2x plato do krá… 12.3.2024 - 731216260 nabídka (Auto-moto) chladičová stěna (nový… |
Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.